Rajongói kampányok

star-trek-200Ha idáig még esetleg nem tudtad, akkor elmondom, hogy civilben baromi nagy sci-fi fanatikus vagyok: honlapot üzemeltetek ennek kapcsán, találkozókat szoktam szervezni, WP MU alapon blogszolgáltatást is csinálok más rajongóknak.

Ezen a héten volt az új Star Trek mozifilm bemutatója, ahová némi műsorral is készültünk – néhány előadással és vetítéssel. Én is előadtam, méghozzá a rajongói kampányok témájában: a sci-fi sorozatok esetében ugyanis jellemző, hogy ha a stúdió le akarja állítani a sorozatot, akkor a rajongók mindenféle kampányokba, aláírás-gyűjtésekbe és egyéb akciókba kezdenek, hátha meg tudják menteni a kedvenceiket.

Valami miatt úgy érzem, hogy a téma érdekes lehet egy marketinges blogon is, pláne, ha online marketingről van szó, hiszen manapság főleg weben szerveződnek ezek a kampányok. Érdekes látni, hogy egyébként bármiféle marketing előképzettség nélkül milyen látványos megoldásokat képesek sima rajongók kitalálni – amivel aztán a hagyományos médiát is meg tudják hódítani. És hogy milyen természetességgel használják a különböző webes eszközöket is.

Mellékes gondolat, hogy sosem értem a stúdiókat, miért képesek olyan tévésorozatokat elkaszálni, amelyeknek ilyen hangos és hű rajongói bázisuk van, miért nem foglalkoznak azzal, hogy megpróbálják nyereségessé tenni ezeket. A kérdés persze költői, hiszen egyszerűbb lehúzni a rolót, leírni a veszteséget, mint új üzleti modellt találni, ami jobban működik a mai világban.

Az SFportalon összeszedtem pár ilyen kampányt, a – még elég erőteljesen offline – 60-as évekbeli Star Trek kampánytól máig, KATT IDE. A cikk alapvetően nem marketingeseknek íródott, hanem rajongóknak, de remélem, Ti is élvezni fogjátok.

line
footer
Powered by WordPress | Designed by Elegant Themes