InfluenceRank – új Google értékelés a láthatáron?

influence-rank
Állandóan visszatérő kérdés, hogy vajon kik egy-egy közösség, egy-egy célpiac meghatározó egyéniségei, kik azok, akiket véleményvezéreknek tekinthetünk? A Rabbit-féle bullshit-szótár szerint a véleményvezér az, akinek “50-nél többen olvassák a blogját” – node, ennél azért pontosabban is lehet definiálni ezt a fogalmat.

És sokan próbálkoznak is ezzel, a Search Engine People híradása alapján a Google is ezek sorába tartozik. 8-9 hónappal ezelőtt beadtak egy szabadalmat, amely technológiával a közösségi média legbefolyásosabb szereplőit akarják rangsorolni. A cikk szerzője elmélázik azon, hogy akkor ebből vajon valami globális népszerűségi vetélkedő lesz? Akinek több ismerőse, követője van, annak nagyobb lesz az InfluenceRankje?

A Googlet ismerve valószínűleg nem lesz ennyire triviálisan egyszerű, ha tényleg lesz InfluenceRank. A Twitteren sem az a lényeg, hogy hány követőd van – hanem hogy azokat mennyire tudod aktivizálni. Kattintanak-e az általad küldött linkekre például? ReTweetelik-e a mondandódat a többiek? Kialakul-e párbeszéd Közted és a követőid között?

Hogy tényleg lesz-e InfluenceRank, és hogy fog működni, azt talán Yoda mester tudná most biztosan megjósolni.

Azonban, a véleményvezérek azonosítására vannak már egyéb eszközök is. Az áprilisi DigitalFestivalon adott elő Camille Lauer a VML-től, ahol is egy SEER nevezetű eszközt mutatott be, amely ebben a feladatban segíthet.





line
footer
Powered by WordPress | Designed by Elegant Themes