Google micropayment rendszer készül

Elsősorban a a különböző médiatulajdonosojat célozza meg a Google a tervbe vett rendszerrel, amelynek segítségével könnyebben menedzselhetőek lennének a kis összegű online fizetések. Így például a látogatók könnyebben fizethetnének egy-egy cikk elolvasásáért. A micropayment opció a Google Checkout kiegészítője lenne.

A Google nyilatkozata szerint hisznek abban, hogy a nyílt web kimondottan hasznos a felhasználóknak és a tartalom szolgáltatóknak is – de a nyíltság nem feltétlenül egyenlő az ingyenességgel. A közleményből az is kiderül, hogy a Google Checkout már képes kezelni előfizetéseket, de ezt még fejleszteni kell a média tulajdonosok érdekeinek megfelelően.

A normál bankkártyás vagy egyéb fizetési metódusok azért nem használhatóak megfelelően a kis összegű fizetések esetében, mert a tranzakciós díjak túlságosan magasak ehhez – ezt lenne képes áthidalni a Google rendszere.

A kérdés nem az, hogy a Google képes lenne-e kifejleszteni egy ilyen rendszert úgy, hogy használható is legyen. A kérdés az, hogy életképes-e egyáltalán az az üzleti modell, amely arra alapoz, hogy a hírekért fizetni fog a felhasználó. Ebben pedig alapvetően osztom Konrád véleményét: nem valószínű, hogy a most ingyenesen elérhető hírekért a látogatók fizetni akarnának, ehhez nagyon-nagyon speciális tartalom fog szükségeltetni. Ez pedig jelentősen szűkíti a micropayment felhasználási körét – már ami az átlag hírsiteokat illeti.

  1. Szalay Dániel szerint:

    Van az a tartalom, amiért fizetnének az emberek, pl. máshonnan csak nehezen elérhető, értékes exkluzív pénzügyi információk. A “baj” csak az, hogy ezekből van a kevesebb. Ha valamit lelakatolnak, akkor a userek majd megtalálják máshol, többek között épp a Google jóvoltából. 🙂
    Lásd, illetve hallgasd meg : http://www.vipcast.hu/2009/08/17/tartalomszolgaltatok-ehen-halhatnak-interju-vertes-janossal/330

    Mindenesetre kíváncsian várom a Google lépését az ügyben.

  2. tom szerint:

    Nem biztos, hogy csak hírekre lehetne használni. Ha ugyanúgy minden google felhasználó számára elérhető eladó és vevő oldalról is, akkor bármilyen saját tartalom eladható lenne, írás, fotó (pl. magán embertől vehetnék reklámfotót), ötlet, logó, linkgyűjtemény stb. Egyszerűen bármi, bármilyen szolgáltatás. Szerintem ebben hosszú távon nagy jövő van.

  3. MacTom szerint:

    Több lehetőség ven az egyéb felhasználásban, mint a hírekért való fizetésben… Sok helyről kiválthatná akár az SMS-es fizetést, ami megrendelői oldalról nézve elég drága megoldás. Sőt, a híreknél a legkevésvé életképes asszem…

line
footer
Powered by WordPress | Designed by Elegant Themes