Google AdPlanner fejlesztés: Publisher center

Még a nyáron indult el a Google AdPlanner nevezetű szolgáltatás, amely elvileg a médiatervezők dolgát könnyítené meg: tologass össze gyorsan egy médiaterv-szerűséget, a Google adatai alapján, így aztán majd hirdethetsz jól.

Én még nem találkoztam olyan médiatervezővel, aki az “érdekes, próbáljuk ki!” szintnél komolyabban foglalkozott volna ezzel a dologgal, gyanítom, nem véletlenül.

Most azonban egy új fejlesztés került bele a rendszerbe, ami talán tovább lendítheti a dolgokat: a honlap tulajdonosok itt ugyanis a Google Webmaster Toolsban igazolt oldalaikat szépen betolhatják az AdPlannerbe, meghatározhatják, hogy milyen felületeket, zónákat lehet náluk vásárolni. Továbbá, dönthetnek úgy, hogy megosztják az Analytics adataik egy részét is a reménybeli hirdetővel.

Az alapelv valószínűleg az, hogy a kis-közepes siteok majd jól megosztják az adataikat, így a hirdetők könnyebben rájuk találhatnak, és vásárolhatnak náluk felületet – én azonban a magam részéről szkeptikus vagyok, hogy rövid vagy közepes távon több médiaköltés lendülne ezeknél az oldalaknál.

  1. […] Mióta elindult a Google Ad Planner Publisher Center szekciója, azóta nagyon sokan be is regisztrálták oldalaikat ide, aminek várható eredménye az volt, hogy pontosabb, szebb, bővebb adatokat kaphatunk róluk, ha épp hirdetőként keresünk potenciális felületeket. Egyelőre ez főképp az AdWords hirdetések célzását könnyítheti meg, a cél elvileg az lenne, hogy “normál” kampányokhoz is tudjunk akár nemzetközi szinten felületeket találni. […]

line
footer
Powered by WordPress | Designed by Elegant Themes