Új Google Ad Planner feature-ök

Najó, annyira nem újak, már jópár hete bevezették őket, de mivel úgy tűnik, nem sok magyar nyelvű blog foglalkozott a témával, ezért gondoltam, lecsapok az Ad Planner témára.

Mióta elindult a Google Ad Planner Publisher Center szekciója, azóta nagyon sokan be is regisztrálták oldalaikat ide, aminek várható eredménye az volt, hogy pontosabb, szebb, bővebb adatokat kaphatunk róluk, ha épp hirdetőként keresünk potenciális felületeket. Egyelőre ez főképp az AdWords hirdetések célzását könnyítheti meg, a cél elvileg az lenne, hogy “normál” kampányokhoz is tudjunk akár nemzetközi szinten felületeket találni.

Egyfelől, sok-sok honlap adatait le lehet kérni a “Search by site” fül alatt, és valamivel pontosabb adatokat szolgáltat, mint a Google Trends for Websites. Ha egy webmester például megosztja a Publisher Centerben az Analytics adatait, akkor már egész pontos látogatottsági adatokat kaphatunk. Alant egy központi sci-fi honlap, a Scifiwire.com statisztikái látszódnak – mint látható, az USA-ra nézve még demográfiai adatokat is kaphatunk. (Ahogy elnéztem, más, nagyobb országokkal kapcsolatban sem kapunk ilyen adatokat, Magyarországra nézve meg pláne nem, és szvsz ez egy darabig így is marad.)

Google Ad Planner - Scifiwire

Ami jó, az az, hogy a Trendstől eltérően szűrhetünk országokra is – így pl. megnézhetjük, hogy Németországból mennyien nézik az adott oldalt. Ez nagyon érdekes lehet, ha külföldi oldalakon akarunk más nyelvű felhasználókat elérni – pl. angol nyelvű lapokon magyar felhasználókat. Legalul megtaláljuk viszont a Trendsből már ismerős “Sites also visited”, valamint “Keywords searched for” statokat is – amik viszont nem mindig egyeznek a Trends adataival, fura.

Google Ad Planner - Scifiwire - AlsoMindkettő mellett találunk egy Affinity értéket, amely megmutatja, az adott kapcsolódó honlap / kulcsszó mennyire is releváns a kutatott oldal látogatói számára.

A másik, szintén izgalmas fül a “Search by audience” részleg, ahol az általunk megálmodott felhasználókhoz kereshetünk oldalakat: milyen lapokat keres az a felhasználó, aki:

– X országban van

– Y nyelven olvas

– Z demográfiai adatai vannak (nem, életkor, kereset, etc – magyarokra ez továbbra sem műxik)

– Ilyen, olyan, amolyan honlapokat látogat

– és az általam meghatározott kulcsszavakra rá szokott keresni a Googleben.

Vannak előre kitalált látogatócsoportok (pl. zenerajongók, webfejlesztők, etc.), ezek az előre kitöltött minták azonban az USA-ra vannak optimalizálva.

Google Ad Planner Webdevelopers

Mindenesetre, ha szépen leszűkíted a fenti paramétereket, akkor már Magyarországra nézve is egész pofás listát kaphatsz arról, hogy a célközönséged milyen weblapokat nézeget, hol érdemes próbálkoznod az elérésükkel. Jobb oldalt látható amúgy, hogy milyen hirdetés formátumok futhatnak az adott lapon – az “Ad Methods”-ban rá lehet szűrni a “Google Content Network”-re, az AdSense megjelenítő oldalakra – ez sokat segíthet AdWords kampány tervezése során indian tadalafil.

Alapbeállításban eléggé tágan értelmezi az Ad Planner a látogatott siteok listáját, így simán kiírja a sci-fi rajongó célközönségemre, hogy kb. mindenki látogatja az Indexet és az Origót – kösz, erre magamtól is rájöttem. Szerencsére van egy “Ranking method” opció, ahol a “Best match” arany középutat kínál a releváns és a nagy látogatottságú siteok között, míg a “Composition index” inkább a kisebb, de tematikailag releváns oldalakat mutatja meg.

Jópofa alkalmazás tehát az Ad Planner, ami a látogatottsági adatokat illeti, azokra azért nem vennék mérget – nem pontos kutatásként kell kezelni, inkább iránymutatónak. Ötleteket adhat, amiket ki lehet próbálni és tesztelni akár AdWords, akár más kampányokban is: nem csak bannerkampányt értek ide, hanem PR aktivitásokat például. Az ügynökségi médiatervező szoftverek azért gyanítom, ennél jócskán többet tudnak, kezdő felhasználóknak vagy AdWords szakértőknek ettől függetlenül hasznos lehet.

AdWords felhasználóként azért van egy nagy hasfájásom: a kiszűrt oldalakat el lehet ugyan menteni egy Media planbe, de nem lehet ezeket a terveket direkt beimportálni egy AdWords kampányba, pedig így lenne igazán tuti. Remélem, a Googlenél már dolgoznak rajta.

  1. Sárközy Zsolt szerint:

    Valóban hasznos felület, a ‘Search by site’ fül alatt azonban subdomain-re nem enged keresni, pedig megnézném ám, hogy egy-egy lap.hu oldal látogatói ugyan mit meg nem látogatnak még . . .

  2. Miyazaki Jun szerint:

    Erre pár hónapja én is rákerestem, hogy ezt akkor így most hogy? Mert pl. blog.hu tele van releváns, amúgy jól célozható blogokkal, amik mondjuk AdSense-t is futtatnak – de azzal, hogy a blog.hu domainen előfordul a célcsoportom, azzal nem jutottam előrébb.

    Igen, a subdomain az egy nagyon fájó hiányossága a rendszernek. (Google Trends esetében is.)

  3. Miyazaki Jun szerint:

    Rákerestem helyett Rákérdeztem. 🙂

    A válasz meg az volt, hogy dolgoznak az ügyön.

line
footer
Powered by WordPress | Designed by Elegant Themes