PPC hirdetés, mint backlink?

Egy nagyon érdekes jelenségre hívta fel a figyelmet a Searchenginewatch.com egyik szakértője: azt tapasztalták ugyanis, hogy az egyik ügyfelüknek futtatott PPC kampány szövegével tűntek fel linkek a Webmaster Tools backlink ellenőrzőjében. A “Dramatic Price Reductions” kifejezést legalábbis nem használták link építés során, ellenben ilyen szöveggel futtattak AdWords és Yahoo kampányokat is.

Jobban utánajárva bebizonyosodott, hogy azok a siteokról származnak ezek a “backlinkek”, amelyeken megjelent a hirdetés.

Mitöbb, az eset megdobta az adott honlap helyezését is.

Azt jelenti-e ez a dolog, hogy a Googlenél PPC-vel meg lehet venni az organikus helyezéseket is? Semmi esetre sem. Pusztán annyit jelent a dolog, hogy a crawlerek követik a javascript linkeket is, de igazából ezt korábban is megtették már. Illetve annyit jelent még, hogy valami bug került a rendszerbe, és valami miatt a fizetett hirdetések adtak át link erőt is az ügyfél oldalára – de ezt nyilvánvalóan nagyon gyorsan javítani is fogja a Google, hacsak nem tette meg máris. (A hivatkozott kampány május 21-én ért véget.)

Hirtelen AdWords vagy Etarget kampányokat indítani link építés címszóval szerintem továbbra sem egy jó ötlet. 🙂

line
footer
Powered by WordPress | Designed by Elegant Themes