Keresés ≠ Google

Nemsokára publikus lesz az idei Digitális Média Tények Könyve, a kinyomtatott változat remélhetőleg néhány órán belül érkezik meg a neo irodájába. A tavalyi kiadás online elérhető, abban is már jónéhány, főleg külföldi adat is szerepelt a keresés témájában.

Digitális Média Tények Könyve 2009.

Az idei adathalom jelszava: “Keresés ≠ Google”. Ahogy én látom, az elmúlt másfél – két évben a keresőmarketing és kereső optimalizálás nagyjából elfoglalta a helyét a piacon, jelzi ezt az IAB statisztikája is, mely szerint a keresőhirdetésekre költött büdzsék emelkedtek a legnagyobb mértékben. (Amire sosincs adat, az egyébként a SEO – mert hát nehéz is besorolni, hogy akkor az most médiaköltségekhez, produkciós költségekhez vagy mi a fenéhez is tartozik valójában, de valószínűleg bátran feltételezhetjük, hogy az optimalizálás is jó ütemben harapja ki a saját részét a büdzsékből.)

Ennek a fejlődésnek azonban van egy érdekes mellékhatása: itthon a keresőmarketing gyakorlatilag egyet jelent a Google-el, fűszerezve némi Etargettel és CT Networkkel, ha belevesszük a tartalmi hálózatokban való, PPC alapú hirdetés lehetőségét is a dologba. Automatikusan azt gondoljuk, hogy a keresés a Google-el egyenértékű.

Holott ez külföldön sem feltétlenül így van, és Magyarországon sem. A ComScore tavalyi mérései szerint például a Youtube-os keresések elég impresszíven megnövekedtek. Gyakorlatilag a Youtube a világ második legnagyobb keresője. De ugye szólnak arról pletykák, hogy a Google a Twitterre is a keresője miatt vetett szemet.

De itthon is van egy csomó olyan webes szolgáltatás, ahol a keresés kulcsfontosságú funkció. Például az árukereső alkalmazások, blogkeresők, aukciós oldalak, de akár hazai videó megosztók is. Ezeket a statisztikákat próbáltuk meg összeszedni a kollegáimmal a neoban, és ezeket fogjuk prezentálni a következő napokban – sok egyéb érdekes, izgalmas dolog mellett, mint amilyen a mobilmarketing, digitális televíziózás, és 1001 más nyalánkság.

  1. Miyazaki Jun szerint:

    És 10:38-kor befutott a nyomtatott verzió. 🙂

  2. kisvirag szerint:

    Kíváncsian várom, és sok sikert az új bloghoz, remélem a téma kibővítése sokat segít, és jut időd rendszeresen írogatni 🙂

  3. RolFic szerint:

    Halihó!
    Honnan lehet leszedni ezt a tanulmányt? mert én egyelőre nem találom a neten!
    Köszi!
    RolFic

  4. Miyazaki Jun szerint:

    Szia,

    egyelőre még nem, két nap múlva, a DigitalFestivalon fogjuk osztogatni, és valamikor utána fog felkerülni PDF-ben. Nem csak a kereső statok, hanem minden egyéb is.

    Majd lesz róla itt is post.

  5. Jasmioneee szerint:

    Gratula az új bloghoz! 😀

  6. Jasmioneee szerint:

    Az analytics minősítést nem rakod ki? 😉

  7. Miyazaki Jun szerint:

    @jasmioneee: ööö, analytics kint van, jobb oldalt… ha esetleg arra gondolsz, hogy a jobb sávban miért nem a pdf van, hát azért, mert nem lehetett értelmes méretet / értelmes minőséget kivágni a pdf-ből.

  8. […] A DigitalFestivalra jött ki immáron második alkalommal a Digitális Média Tények Könyve. (A 2008-as változat a Neo Interactive honlapjáról letölthető.) Ebben kollegáimmal igyekeztünk összeszedni a lehető legtöbb tényt, adatot, statisztikát, ami a hazai és nemzetközi piacról elérhető, begyűjthető. A magam részéről a kereséssel kapcsolatos adatokat igyekeztem összeszedni, a Keresés nem egyenlő Google jegyében. […]

  9. […] hogy a keresés nem automatikusan egyenlő a Google-el, az nem csak az én mániám. A Oneupweb nevű digitális ügynökség a közösségi oldalakat […]

line
footer
Powered by WordPress | Designed by Elegant Themes