DigitalFestival 2009 – gyors megemlékezés

A tegnapi nap folyamán került megrendezésre a 2009-es DigitalFestival, a Gödörben – a szervezők a Republic és a neo voltak. Magyar és külföldi előadók, a megszólalások egy jókora része Meetup-stílusban, 5 perc tömörséggel: csak a lényeg, no bullshit.

Az előadásokban rendszeresen visszaköszönt a search – és aminek örülök, hogy a pár évvel ezelőtti állapothoz képest már nem valami egzotikus állatfajként kellett bemutatni a keresést, hanem szinte minden előadó abszolút természetességgel beszélt róla: a search kell, a search jó (a searchöt használjuk, ha épp ügyféloldalról jött valaki). Tavaly adtam elő én is a DigitalFestivalon, ahol a brand építés kapcsán mutattam be, MIÉRT KELL a kereséssel foglalkozni; egy-két előadásban előkerült a HOGYAN kérdése is, illetve a HOGYAN MÉRJÜK is, bár ez utóbbi nagyon alapszinten.

A nap első blokkjában például konkrétan a Vatera és a Bookline mutatta be 5-5 percben (amennyire ilyen rövid idő alatt be lehet ezt mutatni), hogy mik is járnak a fejükben, amikor ők marketing stratégiára gondolnak. Nem meglepő módon ennek része a kereső is, legyen szó szponzorált találatokról vagy organikus helyezésekről. A Sanomától Szávuly Krisztián erősítette meg bennem azt az érzést, hogy a Digitális Média Tények Könyvében jó címet adtunk a search fejezetnek, amikor azt írtuk: Keresés ≠ Google: ő a listing piac oldaláról villantotta fel, hogy bizony nem csak a Googleben kerestünk, hanem a Vaterán, Bookline-on, Expresszen, vagy bármi egyéb speciális keresőben is.

A GlaxoSmithKlinetól Szilágyi Mónika mutatott be egy frappáns választ a gyógyszeripar egyik marketing problémájára, és ami miatt örültem neki, hogy egy jó kereső gondolkodásra is példa volt egyben: vényköteles gyógyszereket ugyanis nem reklámozhatsz Magyarországon, így alternatív módszereket kell találnod. Kereső szakértőknek talán triviális a megoldás, de íme egy jó példa a megoldásra: ne gyógyszert reklámozz, hanem foglalkozzál azokkal a betegségekkel, amelyekre van gyógyszered. A Glaxo egy olyan portált hozott létre, ahol külföldi utazás előtt lehet körbenézni: milyen betegségekkel kell szembenéznünk egzotikusabb helyeken, milyen oltásokra lesz utazás előtt szükség, etc. – mindezt kiegészítve egyéb, turisztikai szempontokból jó szolgáltatásokkal. A megfelelő minőségű és mennyiségű tartalom csodákra képes – a forgalom javarészét a Google hozza össze nekik.

Kolleganőm, Sáfrány Zsuzsa a neo egyik projectjét mutatta be, amelynek jeles tagja a Médiapédia is. Gyakorlatilag tematikus wikik létrehozásáról van szó, amelyek egyik fontos célja az organikus keresőforgalom elcsípése: nem meghatározott kulcsszavakra célzunk ezekkel, hanem egy téma kereséseire akarunk jó pozíciót elérni. Értelemszerűen részt vettem a rendszer fejlesztésében magam is, úgyhogy nem akarnám agyondícsérni magunkat. 🙂

Nem keresés ugyan, de ha már a neonál tartunk: InternetGalaxis.com – látványos, áttekinthető megoldás arra, hogy áttekintsük a hazai internet legfontosabb szereplőit és adatait.

Disclaimer, ha nem derült volna ki egyértelműen: a DigitalFestival egyik társszervezőjénél, a neo-nál űzöm a kereső-sportot.

  1. Miyazaki Jun szerint:

    Egy pár napig nem leszek netközelben, így lehet, hogy csak jövő héten fogom tudni engedélyezni a beérkező kommenteket, sorry.

line
footer
Powered by WordPress | Designed by Elegant Themes