AdWords Search Funnel report

Nagyon fontos és jó fejlesztés érkezett a mai nappal az AdWords fiókokba: a search funnel report. Mit is mutat meg ez az újfajta jelentés?

Először is, tisztában kell lennünk azzal, hogy a különböző kulcsszavak nem csak másképp konvertálnak, de más típusú konverziót is hoznak – attól függően, hogy épp milyen típusú keresésről van szó. Egy-egy látogató egy konverzió (tegyük fel, eladás) előtt nagyon sokféle keresést végezhet el – és a különböző keresések együttesen adnak ki egy sales funnelt.

Tegyük fel, a felhasználónk digitális fényképezőgépet akar venni. Először mondjuk beírja, hogy fényképezőgép, és a legváltozatosabb káoszt találja. A találatok között megtetszik neki két-három különböző típus, márka is – mondjuk mindegyikre keres tesztet, pl. Nikon Coolpix p90 teszt. Aztán ha elkötelezte magát ezen típus mellett, jöhetnek az árra menő keresések – akciós Nikon Coolpix p90.

Más-más keresési fázisokban más lesz a konverziós arány. Eddig azt láthattuk az AdWords / Analytics reportok alapján, hogy a digitális fényképezőgép kulcsszóra nagyon kevés eladás történik, míg az akciós Nikon Coolpix P90-re jó a konverziós arány. A logika azt diktálná, hogy az akciós Nikon Coolpix P90 kulcsszót jó CPC liciten bennhagyjuk a kampányban, a digitális fényképezőgép szót kizárni, vagy csak nagyon alacsony licittel bennhagyni – hiszen rosszabbul konvertál, nem? Hát nem.

Mindegy egyes ilyen kulcsszón való megjelenés hozzájárul a végső konverzióhoz. Ha alacsony büdzsé áll rendelkezésünkre, akkor persze muszáj lesz a legjobban konvertáló szavakra koncentrálni – de megfelelő büdzsével a teljes keresési útvonalon jelen tudunk lenni tadacip cipla… akkor pedig összességében véve olcsóbbá válhat a konverzió. Ehhez persze nem az egyes szavakat, hanem a teljes útvonalat kell vizsgálni.

Nah, ezt segíti elő az új típusú jelentés, az AdWords Search Funnel report.



  1. Okosweboldal szerint:

    Köszi Merras!

    ez ismét jól jött!

  2. […] olyannyira nem, hogy még egyes kulcsszó típusok is más-más fázishoz kapcsolódhatnak. [Erről már volt szó egy korábbi bejegyzésemben is.] Az ismertség építésre, az érdeklődés felkeltésére a tartalmi hálózat, a közösségi […]

line
footer
Powered by WordPress | Designed by Elegant Themes