AdWords Quality Score – számszerű különbségek a landing page miatt

Csak egy nagyon gyors insight, amit kiteszteltem.

Egy ügyfél fiókban csináltam egy AdWords kampányt, a legjobb tudásom szerint. És hát én már csak olyan vagyok, hogy ha fellövöm a kulcsszó beállításokat, hirdetéseket, akkor persze egyből nézem is a Quality Score értéket… és – bár ez szerénytelennek hangzik -, de megszoktam, hogy 7-10 pont között kapják a friss kampányok is a QS-s, bármilyen kulcsszóra.

Feltűnt, hogy ebben a kampányban nem így van, 4-7 közötti QS-t kaptam mindenre, ez meg azért birizgálta a csőrömet. Gyors ellenőrzés, semmit nem csesztem el a magam részéről – viszont tudtam, hogy a landing oldalak nem túl erősek. [És persze ezekbe kvázi lehetetlenség belenyúlni sajnos.]

Nosza rajta, összedobtam egy gyors teszt lapot, és egy üres fiókba felvittem újra a kampányt, kulcsszavakat, szövegeket, mindent. [Azért üres teszt fiókba, hogy a meglévő fiók historyja ne befolyásolja az eredményt.] Csak a landing címét változtattam meg a kampányban.

Voilá, megkaptam a 7-10 pontos QS-t minden egyes kulcsszóra.

Hogy ez minimum CPC-re lefordítva mit jelent? Olyan kulcsszavaknál, ahol kicsi a verseny, kevesen hirdetnek:

10-es QS – 2 Ft
7-es QS – 10 Ft
6-os QS – 40 Ft
4-es QS – 80 Ft

A teszt alapján egy JÓL összerakott landing oldal +2-3 Quality Score-t is tud adni a kulcsszavaknak, még mielőtt egyáltalán elindult volna a kampány. Ez érzékelhető mértékben csökkenti a minimum licitet, magasabb pozícióra van esélyed ugyanazzal a hirdetéssel. Extrém esetben tehát kattintásonként 40-70 Ft-tal is csökkenthető a minimum CPC. És itt még csak olyan kulcsszavakról beszéltünk, ahol relatíve alacsony a verseny – nem pedig ADSL, vagy KGFB szintű kemény pofozkodásokról.

Profi AdWords szakértőknek persze nem lehet meglepetés ez a dolog – de talán volt értelme leírni egy blogbejegyzésben, hogy ténylegesen mennyit lehet kattintásonként megspórolni egy jól átgondolt cél oldallal.

  1. Vadász Illés szerint:

    Jun,

    azért ez nem ilyen fekete-fehér 🙂

    biztos vagy benne, hogy rosszabb qs-t hozó ügyfélfióknak az összesített qs-e nem húzta le a kampányt? Lehet az is, hogy a szűz fiók, szűz qs-e miatt lett jobb a kulcsszó qs.

    És az ügyfélfiókban futottak már korábban hirdetések adott kulcsszavakra? ha igen, akkor azok historyja erősen beleszámít az új kampány (régi) kulcsszavainak qs-ébe.

    csak hogy kicsit megkavarjam a dolgokat 🙂

  2. Miyazaki Jun szerint:

    @Illés, alapvetően nem lehetett rossz a fiók QS. Nem voltak átlagon felüliek ugyan a CTR-ek a fiókban, de nem is voltak ennyire rosszak, hogy 4-es QS-t kapjon indításként bármelyik kulcsszó.

  3. Ok! Mi lehet abban az esetben viszont, amikor helyből 6/10 minőségűek a kulcsszavaim (nem vagyok még nagy játékos) a kampány létrehozásakor, elég pénzt is ajánlok meg a megjelenítéshez, mindenre azt mondja, hogy rendben van, de a megjelenítésre nemet mond az alábbi szöveggel:

    “Ezt az üzenetet valószínűleg azért kapja, mert úgy tűnik, hogy a webhelye céloldala rosszindulatú (kártékony) programot vagy kártékony program telepítésére szolgáló kódot tartalmaz.”

    A wordpress az kártékony programnak számít? 😀

    Semmi nincs az oldalamon, ami ezt az üzenetet indokolná. Így a kampány látszólag rendben van, de soha nem jelenik meg egy hirdetésem sem.

    (bocs, ha rossz helyen tettem fel a kérdést)

  4. Miyazaki Jun szerint:

    Első körben nagyon alaposan átnézném azt a WordPresst. Sajnos, mivel népszerű rendszer, ezért nagyon sok támadás is éri a WP alapú cuccokat.

    Pár hónapja pl. az egyik blogomat láthatatlan divbe írt linkekkel pakolták tele, és ez még csak a finomabb verzió. Webmaster Toolsban nincs valamilyen figyelmeztetésed? Ott szokott tájékoztatást adni a Google az ilyen problémákról.

  5. Megnéztem a Tools-t. Az egyik menüpontban ezt találtam:

    “Nem észleltünk tartalommal kapcsolatos problémákat az Ön webhelyén.”

    Egy másikban pedig ezt:

    “A Google nem észlelt kártékony programokat ezen a webhelyen.”

    🙂

    Mondjuk egy verzióval el vagyok maradva a legfrissebb wordpress-től, de ez nem lehet probléma. Amúgy több hirdetésem is fut, de mindegyiken dettó ugyanez a jelenség. Pedig azok nem is wordpress oldalak.

    Hát, nem könnyű…

  6. Még kipróbálom a sima statikus HTML landing page-et, aztán meglátjuk… Bár nem az volt a gond, de azért köszönöm egyébként az előző ötletet!

  7. Miyazaki Jun szerint:

    A verziószám tényleg nem kell, hogy befolyásolja a dolgot. Próbáld meg felvenni a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal, mert ez így télleg fura.

line
footer
Powered by WordPress | Designed by Elegant Themes