Az eMarketer.com cikke szerint legalábbis Search is first, a Forbes egy tanulmányára hivatkozva. A megkérdezett szakértők 48%-a szerint a SEO a leghatékonyabb online konverzió-generáló eszköz. Azok közül, akik több, mint évi 1 millió dolláros büdzsék felett ülnek, még többen gondolják így a felmérés szerint. Az e-mail marketingnek sem nagyon kell szégyenkeznie, a SEO és a PPC mellett ez szintén az egyik legnépszerűbb online marketing eszköz. Márka ismertség építésben is a második helyen áll a SEO, az oldalszponzoráció után.
Mindenesetre a SEO egy fokkal népszerűbb eszközzé vált, mint a PPC – akik kitöltötték a Forbes kérdőívét, valószínűleg nem gondolják azt, hogy a SEO ingyenes eszköz, hanem valószínűleg költenek is rá rendesen. A felmérés maga idén február-márciusban készült, nem tudom, mennyire nyomta rá a bélyegét a válaszokra a világválság, mindenesetre az látszik, hogy a válaszadók eléggé hatékonyság-centrikusan közelítik meg az online eszközöket.
További kommentár nélkül, íme itt a PDF, töltsétek le, olvassátok el Ti is.
Vagy az eredeti oldalon a Forbestól.
De ez a tanulmány igazán nem lepett meg minket. Hanem megerősítette, amit már eddig is tudtunk nem?
Az egy dolog, ha én mondom és tapasztalom, hogy a SEO és a SEM, meg az e-mail marketing egy hatékony dolog. Jó dolog ezt egy elég megbízható forrásban viszontlátni. 🙂