Google Search – 2012

Továbbra is szeretem, ha két kedvenc témámat, a scifit és a keresőket egy bejegyzésben tárgyalhatom. 🙂 Most egy sci-fi film kapcsán jött elő ez a ritka pillanat, Roland Emmerich készülő, 2012 című mozija miatt. A felütés szokásos Emmeriches, szerintem a faszi gyűlöli a Földet, ugyanis majdnem minden művében lerombolja azt. És kivételesen van köze a keresőmarketinghez is:

A vége miatt: nem a mozi hivatalos oldalát reklámozzák – hanem azt, hogy keress a Google-ben a témára. A második trailerben pedig már nem csak Google specifikusan, hanem általánosságban a keresést ajánlják:

Find out the truth, search: 2012 – mondja be a trailer végén a narrátor.

A promóban nem az a nagy trúváj, hogy a mozi hivatalos honlapja ott tanyázik a Google.hu-n az első helyen, a Google.com-on top10-ben (miközben a youtubera töltött trailerek is megjelennek az élbolyban), és a Yahoon és MSN-en is valamilyen formában megtalálható az oldal.

Hanem az, hogy igyekszik nem csak magával az előzetessel megalapozni a világvége hangulatot.

2012 a maya naptárban bír kiemelt jelentősséggel: eszerint ekkor fog eljönni a világvége. Nagyon-nagyon sok ezzel a témával foglalkozó honlap van: ezoterikusok, összeesküvés-elmélet hívők, alternatív történelmekben hívők tárgyalják ki a témát mindenfele.

A 2012 előzetese lehetett volna tizenkettő egy tucat: egy látványos, jól összevágott darab, megfelelő zenével, és mondhatná azt, hogy “gyere a honlapunkra!”. Nem teszi – inkább arra motiválja a nézőt, hogy mélyedjen el a témában, hónapokkal a film bemutatója előtt foglalkozzon a témával. És ehhez kínálja eszköznek a keresést.

És persze, a keresés közben bele fogunk futni a film honlapjába vagy a legnagyobb mozis siteokba is, amik foglalkoznak vele – de bele fogunk futni rengeteg alternatív, a 2012-es dátum jelentősségét taglaló lapba is. De a lényeg: aktivizálja a film leendő nézőit.

Olyan filmes kampányt még nem láttam, ami ilyen jó irányból közelíti meg a keresés integrációját az egyéb marketing eszközökkel – hogy ténylegesen mennyi nézőt fog ez hozni, az persze más kérdés, de nekem tetszik a próbálkozás.

line
footer
Powered by WordPress | Designed by Elegant Themes